Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie, wykorzystując marketing internetowy?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie, wykorzystując marketing internetowy?

Wykorzystywanie reklamy do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym jest praktykowane już od dawna. Współcześnie coraz rzadziej stawia się jednak na tradycyjne formy marketingu (telewizję, prasę, radio, ulotki i bannery) na rzecz prowadzenia działań promocyjnych za pośrednictwem Internetu. Dostęp do globalnej sieci www posiada 84% Polaków, jak podaje GUS w 2018 roku. Możliwości Internetu powodują, że coraz rzadziej oglądamy telewizję, słuchamy radia czy kupujemy gazety w formie papierowej. Internet umożliwia bowiem oglądanie ulubionych filmów oraz seriali, słuchanie muzyki i łatwe uzyskiwanie dostępu do wiadomości oraz wielu innych informacji. Promocja marki tym kanałem stanowi zatem dużo skuteczniejsze rozwiązanie - również z wielu innych powodów. Jak wykorzystać marketing internetowy do zwiększenia sprzedaży w sklepie? Poniżej kilka wskazówek.

Marketing internetowy - co powinieneś o nim wiedzieć?

Czym jest marketing internetowy? Jego założenia nie różnią się niczym od tych w marketingu tradycyjnym. Inny jest jedynie wykorzystywany kanał, a co za tym idzie - także możliwości. Internet pozwala choćby na włączanie się do dyskusji użytkowników Internetu (potencjalnych klientów) oraz wspólne wymienianie się przez nich opiniami o produktach. Chyba nie może być tańszej i bardziej wiarygodnej reklamy od komentarzy osób korzystających już z naszych towarów lub robiących zakupy w naszym biznesie e-commerce. Oczywiście internauci muszą najpierw się dowiedzieć o naszym sklepie internetowym, aby móc nim się zainteresować i zdecydować o zrobieniu zakupów.

Ponadto Internet pozwala na prowadzenie działań promocyjnych w kierunku sprecyzowanego odbiorcy. O wiele lepiej docierać do użytkowników Internetu, którzy z założenia mogą być zainteresowani naszą ofertą, niż do kogokolwiek. Dodatkowo ten kanał, chyba jak żaden inny, umożliwia sprawdzanie poziomu skuteczności podejmowanych działań. Tak właśnie współpracuje z klientami agencja interaktywna Argonium - najpierw zapoznaje się z danym biznesem e-commerce, obiera najlepszą strategię marketingową w oparciu o oczekiwania klienta, realizuje ją, a w końcu monitoruje jej skuteczność i w razie konieczności modyfikuje. Firma Argonium ma już na swoim koncie współpracę z właścicielami sklepów internetowych, którzy odnieśli na rynku sukces i osiągnęli satysfakcjonujące ich efekty sprzedażowe dzięki efektywnie przeprowadzonej strategii marketingowej.

Jak wyglądają podejmowane działania w marketingu internetowym?

Jako że marketing internetowy możemy traktować jako pojęcie bardzo szerokie, w jego przypadku można podejmować różnego rodzaju działania. Do aktualnie najpopularniejszych ze względu na ich skuteczność należą:

  • content marketing,
  • pozycjonowanie,
  • social media,
  • Google Ads.


Jeśli interesuje Cię zwiększenie sprzedaży przy wykorzystaniu marketingu internetowego, skontaktuj się z profesjonalistami pracującymi w agencji interaktywnej Argonium.

Opinie (0)

Zobacz firmy

Maszyny cukiernicze i piekarnicze Hasborg

Rakszawa 508
37-111 Rakszawa

Średnia Ocena

5/5
DMD tonery i tusze do drukarek

Al. Sikorskiego 2/7
35-304 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Klinika Naczyniowa Doppler Instytut Warszawa

Josepha Conrada 24
01-922 Warszawa

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Minimalistyczne linie i wzornictwo synonimem luksusu

Minimalistyczne linie i wzornictwo synonimem luksusu

Umowa SLA - co oznacza ten skrót?

Umowa SLA - co oznacza ten skrót?

Porównanie automatycznych owijarek: paletowe vs. produktowe

Porównanie automatycznych owijarek: paletowe vs. produktowe