Wykorzystywanie reklamy do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym jest praktykowane już od dawna. Współcześnie coraz rzadziej stawia się jednak na tradycyjne formy marketingu (telewizję, prasę, radio, ulotki i bannery) na rzecz prowadzenia działań promocyjnych za pośrednictwem Internetu. Dostęp do globalnej sieci www posiada 84% Polaków, jak podaje GUS w 2018 roku. Możliwości Internetu powodują, że coraz rzadziej oglądamy telewizję, słuchamy radia czy kupujemy gazety w formie papierowej. Internet umożliwia bowiem oglądanie ulubionych filmów oraz seriali, słuchanie muzyki i łatwe uzyskiwanie dostępu do wiadomości oraz wielu innych informacji. Promocja marki tym kanałem stanowi zatem dużo skuteczniejsze rozwiązanie - również z wielu innych powodów. Jak wykorzystać marketing internetowy do zwiększenia sprzedaży w sklepie? Poniżej kilka wskazówek.
Czym jest marketing internetowy? Jego założenia nie różnią się niczym od tych w marketingu tradycyjnym. Inny jest jedynie wykorzystywany kanał, a co za tym idzie - także możliwości. Internet pozwala choćby na włączanie się do dyskusji użytkowników Internetu (potencjalnych klientów) oraz wspólne wymienianie się przez nich opiniami o produktach. Chyba nie może być tańszej i bardziej wiarygodnej reklamy od komentarzy osób korzystających już z naszych towarów lub robiących zakupy w naszym biznesie e-commerce. Oczywiście internauci muszą najpierw się dowiedzieć o naszym sklepie internetowym, aby móc nim się zainteresować i zdecydować o zrobieniu zakupów.
Ponadto Internet pozwala na prowadzenie działań promocyjnych w kierunku sprecyzowanego odbiorcy. O wiele lepiej docierać do użytkowników Internetu, którzy z założenia mogą być zainteresowani naszą ofertą, niż do kogokolwiek. Dodatkowo ten kanał, chyba jak żaden inny, umożliwia sprawdzanie poziomu skuteczności podejmowanych działań. Tak właśnie współpracuje z klientami agencja interaktywna Argonium - najpierw zapoznaje się z danym biznesem e-commerce, obiera najlepszą strategię marketingową w oparciu o oczekiwania klienta, realizuje ją, a w końcu monitoruje jej skuteczność i w razie konieczności modyfikuje. Firma Argonium ma już na swoim koncie współpracę z właścicielami sklepów internetowych, którzy odnieśli na rynku sukces i osiągnęli satysfakcjonujące ich efekty sprzedażowe dzięki efektywnie przeprowadzonej strategii marketingowej.
Jako że marketing internetowy możemy traktować jako pojęcie bardzo szerokie, w jego przypadku można podejmować różnego rodzaju działania. Do aktualnie najpopularniejszych ze względu na ich skuteczność należą:
Jeśli interesuje Cię zwiększenie sprzedaży przy wykorzystaniu marketingu internetowego, skontaktuj się z profesjonalistami pracującymi w agencji interaktywnej Argonium.
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy