Umowa SLA, czyli Service Level Agreement jest dokumentem gwarantującym określony zakres usług. Najczęściej dodaje się ją do innych umów, na podstawie których dostarczane są inne usługi. Umowa SLA ściśle określa czas reakcji, w jakim wybrani specjaliści muszą przystąpić do naprawiania powstałego błędu, a także czas, jaki powinien być przeznaczony do jego usunięcia. W przypadku nie dotrzymania warunków umowy, firma narażona jest na określone kary finansowe.
Prawda jest taka, że nie każda firma oferująca usługi z dziedziny IT stosuje umowę SLA. Przedsiębiorcy uważają ją za dodatkowy koszt, podczas gdy jej brak może być powodem znacznie większych wydatków. W przypadku wystąpienia błędu na stronie klienta dojdzie do przerwania pracy systemu, co w efekcie utrudni możliwość jego naprawy. Wówczas firma jest narażona na utratę pozytywnego wizerunku, oraz niekiedy dotkliwe straty finansowe.
Umowa SLA to gwarancja możliwości zgłaszania błędów oraz zapewnienie o szybkim dostępie do fachowców, zdolnych do rozwiązania zaistniałego problemu w określonym umową czasie. Co więcej, umowa SLA zapewnia pomiar wydajności systemu, dzięki czemu istnieje możliwość kontroli i szybkiej reakcji w przypadku jakichkolwiek spadków. Pamiętaj, że nawet krótka przerwa w funkcjonowaniu systemu naraża na straty zarówno klienta, jak i dostawcę usług IT. Aby zabezpieczyć się przed takimi sytuacjami, warto rozważyć zawarcie dokumentu SLA.
Jakie informacje powinna zawierać dobrze skonstruowana umowa SLA? Przed przystąpieniem do negocjacji warunków umowy między dostawcą usług a klientem, należy wziąć pod uwagę kilka kwestii. Pod rozważania najczęściej bierze się trzy czynniki:
Aby ustalić korzystną umowę SLA, warto dostosować wymienione parametry do ruchu w serwisie internetowym. Dzięki temu uda się maksymalnie zredukować straty związane z przerwaniem pracy systemu. Im bardziej szczegółowe parametry umowy, tym jej cena będzie wyższa.
Zawarcie umowy SLA niesie wiele korzyści. Argonium jest nowoczesną agencją, która także oferuje wspomniany dokument. W przypadku jakiejkolwiek usterki, natychmiast podejmujemy działania niezbędne do zażegnania problemu i przywrócenia poprawnego funkcjonowania serwisu internetowego. Dzięki temu działalność klienta nie poniesie strat finansowych, nie spadnie wydajność pracowników, a także nie ucierpi wizerunek firmy.
Dokument zobowiązuje także do posiadania wiedzy na temat strony www, co pozwala śledzić statystyki dotyczące witryny. Warto mieć na uwadze, że nawet jeśli system wdrożono wiele lat temu, i który pracuje bez problemu, wymaga on umowy SLA. Rozwój serwisu czy wprowadzenie systemu promocyjnego w każdej chwili może spowodować zwiększenie ruchu na stronie, a to zwiększa ryzyko awarii. Brak SLA naraża na dodatkowy koszt oraz przestój w funkcjonowaniu witryny internetowej. Zabezpieczenie w postaci umowy SLA to także działanie prewencyjne. Pozwala kontrolować stabilność strony oraz zareagować, w przypadku wystąpienia zagrożenia awarią.
Umowa SLA oferowana przez Argonium to standard, zapewniający kompleksową obsługę IT na najwyższym poziomie. Agencja dba o to, aby zapewnić swoim klientom możliwie szybki czas reakcji oraz płynność funkcjonowania biznesu. Dzięki temu my zajmiemy się tym, co jest naszą pasją, a klient kupi się na realizacji swoich zawodowych obowiązków.
2021-09-02 19:18:19
Adres IP:
*.*.*.73
2020-04-15 08:43:17
Adres IP:
*.*.*.105
2020-04-15 08:33:57
Adres IP:
*.*.*.93
2020-04-15 08:09:32
Adres IP:
*.*.*.105
2020-03-05 07:25:33
Adres IP:
*.*.*.61
2020-02-29 07:55:35
Adres IP:
*.*.*.30
2020-02-17 11:59:21
Adres IP:
*.*.*.35
2020-02-15 23:12:27
Adres IP:
*.*.*.97
2019-09-27 13:24:09
Adres IP:
*.*.*.52
2019-07-25 09:18:44
Adres IP:
*.*.*.88
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy
2021-09-14 10:13:44
Adres IP:
*.*.*.116