Umowa SLA - co oznacza ten skrót?

Umowa SLA - co oznacza ten skrót?

Umowa SLA, czyli Service Level Agreement jest dokumentem gwarantującym określony zakres usług. Najczęściej dodaje się ją do innych umów, na podstawie których dostarczane są inne usługi. Umowa SLA ściśle określa czas reakcji, w jakim wybrani specjaliści muszą przystąpić do naprawiania powstałego błędu, a także czas, jaki powinien być przeznaczony do jego usunięcia. W przypadku nie dotrzymania warunków umowy, firma narażona jest na określone kary finansowe.

Prawda jest taka, że nie każda firma oferująca usługi z dziedziny IT stosuje umowę SLA. Przedsiębiorcy uważają ją za dodatkowy koszt, podczas gdy jej brak może być powodem znacznie większych wydatków. W przypadku wystąpienia błędu na stronie klienta dojdzie do przerwania pracy systemu, co w efekcie utrudni możliwość jego naprawy. Wówczas firma jest narażona na utratę pozytywnego wizerunku, oraz niekiedy dotkliwe straty finansowe.
Umowa SLA to gwarancja możliwości zgłaszania błędów oraz zapewnienie o szybkim dostępie do fachowców, zdolnych do rozwiązania zaistniałego problemu w określonym umową czasie. Co więcej, umowa SLA zapewnia pomiar wydajności systemu, dzięki czemu istnieje możliwość kontroli i szybkiej reakcji w przypadku jakichkolwiek spadków. Pamiętaj, że nawet krótka przerwa w funkcjonowaniu systemu naraża na straty zarówno klienta, jak i dostawcę usług IT. Aby zabezpieczyć się przed takimi sytuacjami, warto rozważyć zawarcie dokumentu SLA.
Jakie informacje powinna zawierać dobrze skonstruowana umowa SLA? Przed przystąpieniem do negocjacji warunków umowy między dostawcą usług a klientem, należy wziąć pod uwagę kilka kwestii. Pod rozważania najczęściej bierze się trzy czynniki:

  • analizę tego, które z funkcji strony są najbardziej istotne i w jakich godzinach w szczególności powinny one sprawnie działać,
  • czas, w jakim usterka powinna zostać naprawiona,
  • godziny, w których dostępne jest wsparcie.

Aby ustalić korzystną umowę SLA, warto dostosować wymienione parametry do ruchu w serwisie internetowym. Dzięki temu uda się maksymalnie zredukować straty związane z przerwaniem pracy systemu. Im bardziej szczegółowe parametry umowy, tym jej cena będzie wyższa.
Zawarcie umowy SLA niesie wiele korzyści. Argonium jest nowoczesną agencją, która także oferuje wspomniany dokument. W przypadku jakiejkolwiek usterki, natychmiast podejmujemy działania niezbędne do zażegnania problemu i przywrócenia poprawnego funkcjonowania serwisu internetowego. Dzięki temu działalność klienta nie poniesie strat finansowych, nie spadnie wydajność pracowników, a także nie ucierpi wizerunek firmy.
Dokument zobowiązuje także do posiadania wiedzy na temat strony www, co pozwala śledzić statystyki dotyczące witryny. Warto mieć na uwadze, że nawet jeśli system wdrożono wiele lat temu, i który pracuje bez problemu, wymaga on umowy SLA. Rozwój serwisu czy wprowadzenie systemu promocyjnego w każdej chwili może spowodować zwiększenie ruchu na stronie, a to zwiększa ryzyko awarii. Brak SLA naraża na dodatkowy koszt oraz przestój w funkcjonowaniu witryny internetowej. Zabezpieczenie w postaci umowy SLA to także działanie prewencyjne. Pozwala kontrolować stabilność strony oraz zareagować, w przypadku wystąpienia zagrożenia awarią.
Umowa SLA oferowana przez Argonium to standard, zapewniający kompleksową obsługę IT na najwyższym poziomie. Agencja dba o to, aby zapewnić swoim klientom możliwie szybki czas reakcji oraz płynność funkcjonowania biznesu. Dzięki temu my zajmiemy się tym, co jest naszą pasją, a klient kupi się na realizacji swoich zawodowych obowiązków.

Opinie (11)

Andrzej

2021-09-14 10:13:44

Adres IP:

*.*.*.116

Warto a nawet trzeba!
Sylwek

2021-09-02 19:18:19

Adres IP:

*.*.*.73

Warto mieć taki protokół dla swojej strony internetowej.
Marek

2020-04-15 08:43:17

Adres IP:

*.*.*.105

@Piotr ale to przecież od tego są firmy właśnie aby oferować ludziom kompletne usługi i informować o ewentualnych skutkach jakie mogą nastąpić w przypadku kiedy klient na własne życzenie nie skorzysta z pełni oferty lub bardziej standardu jaki mu się oferuje.
Piotr

2020-04-15 08:33:57

Adres IP:

*.*.*.93

Świadczy to również o braku znajomości rynku przez klienta co się akurat często zdarza.
Marek

2020-04-15 08:09:32

Adres IP:

*.*.*.105

To, że nie każda agencja oferuje w standardzie taką umowę jak SLA świadczy raczej tylko o nich samych...
Daniel

2020-03-05 07:25:33

Adres IP:

*.*.*.61

Ja np. mam to szczęście, że od razu trafiłem pod skrzydła firmy Argonium i już na początku zostałem uświadomionym na czym to polega cała umowa SLA, od jakich błędów mnie chroni i jakie niesie za sobą korzyści. Prowadzę sprzedaż internetową wysokiej jakości produktów i w żadnym wypadku nie mogę pozwolić sobie niezadowolenie ze strony klientów.
Korczu

2020-02-29 07:55:35

Adres IP:

*.*.*.30

Mądry Polak po szkodzie jak to mawiają.
Bonar89

2020-02-17 11:59:21

Adres IP:

*.*.*.35

Polecam Argonium, SLA to u nich standard w ofercie. Profesjonaliści.
Refski

2020-02-15 23:12:27

Adres IP:

*.*.*.97

SLA to umowa jaka powinna być oferowana w standardzie, a klient uważający inaczej poinformowany o skutkach natychmiastowego braku reakcji na błędy, które w moim przypadku położyły dobrze rokujący młody serwis.
Anna

2019-09-27 13:24:09

Adres IP:

*.*.*.52

Dlatego zawsze warto współpracować z najlepszymi, polecam Argonium Rzeszów.
Radosław

2019-07-25 09:18:44

Adres IP:

*.*.*.88

W Argonium pakiet SLA zaproponowano mi już na samym początku, do tego jako laika krótko i za pomocą rzeczowych argumentów przekonano o zasadności wyboru.

Zobacz firmy

Maszyny cukiernicze i piekarnicze Hasborg

Rakszawa 508
37-111 Rakszawa

Średnia Ocena

5/5
DMD tonery i tusze do drukarek

Al. Sikorskiego 2/7
35-304 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Klinika Naczyniowa Doppler Instytut Warszawa

Josepha Conrada 24
01-922 Warszawa

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Czym jest księgowość?

Czym jest księgowość?

Jakie czynniki mają największy wpływ na wartość nieruchomości?

Jakie czynniki mają największy wpływ na wartość nieruchomości?

Operat szacunkowy – kiedy jest niezbędny i co powinien zawierać?

Operat szacunkowy – kiedy jest niezbędny i co powinien zawierać?