Zdrowie jest dla dużej części społeczeństwa najważniejszą wartością, dlatego większości osób nie trzeba namawiać na badania, wizyty kontrolne czy odpowiedni zabieg. Usługi medyczne w ostatnich latach zyskały na popularności - zwłaszcza te oferowane przez sektor prywatny. Wzrosła również w ogromnym stopniu liczba placówek leczniczych, przez co konkurencja na tym rynku jest bardzo duża. Niestety gabinety lekarskie czy kliniki nie mogą tak po prostu zareklamować swoich usług w mediach. Zabrania tego prawo. Można jednak stosować tzw. marketing medyczny.
Marketing szeptany medyczny można rozpatrywać w dwóch aspektach. Pierwszy to taki, gdzie grupą docelową są pacjenci. Drugi dotyczy obrotu towarami i może obejmować na przykład relację pomiędzy producentem sprzętu medycznego, a gabinetem lekarskim. W przypadku każdego z nich można wykorzystać określone działania, które przyniosą skuteczność. Skuteczny marketing medyczny dla służby zdrowia opiera się przede wszystkim na kreowaniu pozytywnego wizerunku. Głównym narzędziem działań z tego zakresu jest Internet, dlatego to właśnie tam należy skoncentrować siły na zbudowaniu zaufania do marki.
Prawo zabrania reklamy usług medycznych, czyli jawnego nakłaniania do skorzystania z oferty danego gabinetu lub kliniki. Przepisy te stworzone zostały po to, aby pacjenci mogli samodzielnie, nie kierując się wpływem reklamy zdecydować o tym, gdzie i u kogo chcą się leczyć. Niestety powoduje to różnego rodzaju komplikacje. Wiele placówek upada, ponieważ nie przynoszą zysków. Pacjenci z kolei mają trudność w wyborze lekarza, ponieważ często nie zdają sobie sprawy, że w ich okolicy przyjmuje wykwalifikowany specjalista. Marketing medyczny bazuje przede wszystkim na informacji. Podstawą działań jest skuteczna komunikacja. Można wykorzystać w tym przypadku różne formy digital marketingu. Wysoką skutecznością odznacza się też tworzenie materiałów edukacyjnych, na przykład wykładów wideo, prezentacji czy webinariów, które pomagają w osiągnięciu celów.
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy
2021-08-25 12:36:23
Adres IP:
*.*.*.59