Na czym polega skuteczny marketing medyczny?

Na czym polega skuteczny marketing medyczny?

Zdrowie jest dla dużej części społeczeństwa najważniejszą wartością, dlatego większości osób nie trzeba namawiać na badania, wizyty kontrolne czy odpowiedni zabieg. Usługi medyczne w ostatnich latach zyskały na popularności - zwłaszcza te oferowane przez sektor prywatny. Wzrosła również w ogromnym stopniu liczba placówek leczniczych, przez co konkurencja na tym rynku jest bardzo duża. Niestety gabinety lekarskie czy kliniki nie mogą tak po prostu zareklamować swoich usług w mediach. Zabrania tego prawo. Można jednak stosować tzw. marketing medyczny.

Marketing medyczny - czym jest?

Marketing szeptany medyczny można rozpatrywać w dwóch aspektach. Pierwszy to taki, gdzie grupą docelową są pacjenci. Drugi dotyczy obrotu towarami i może obejmować na przykład relację pomiędzy producentem sprzętu medycznego, a gabinetem lekarskim. W przypadku każdego z nich można wykorzystać określone działania, które przyniosą skuteczność. Skuteczny marketing medyczny dla służby zdrowia opiera się przede wszystkim na kreowaniu pozytywnego wizerunku. Głównym narzędziem działań z tego zakresu jest Internet, dlatego to właśnie tam należy skoncentrować siły na zbudowaniu zaufania do marki.

Reklama zgodna z prawem

Prawo zabrania reklamy usług medycznych, czyli jawnego nakłaniania do skorzystania z oferty danego gabinetu lub kliniki. Przepisy te stworzone zostały po to, aby pacjenci mogli samodzielnie, nie kierując się wpływem reklamy zdecydować o tym, gdzie i u kogo chcą się leczyć. Niestety powoduje to różnego rodzaju komplikacje. Wiele placówek upada, ponieważ nie przynoszą zysków. Pacjenci z kolei mają trudność w wyborze lekarza, ponieważ często nie zdają sobie sprawy, że w ich okolicy przyjmuje wykwalifikowany specjalista. Marketing medyczny bazuje przede wszystkim na informacji. Podstawą działań jest skuteczna komunikacja. Można wykorzystać w tym przypadku różne formy digital marketingu. Wysoką skutecznością odznacza się też tworzenie materiałów edukacyjnych, na przykład wykładów wideo, prezentacji czy webinariów, które pomagają w osiągnięciu celów.

Opinie (1)

Jacek

2021-08-25 12:36:23

Adres IP:

*.*.*.59

Takie działania, odpowiednio wdrażane przynoszą duże korzyści.

Zobacz firmy

Maszyny cukiernicze i piekarnicze Hasborg

Rakszawa 508
37-111 Rakszawa

Średnia Ocena

5/5
DMD tonery i tusze do drukarek

Al. Sikorskiego 2/7
35-304 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Klinika Naczyniowa Doppler Instytut Warszawa

Josepha Conrada 24
01-922 Warszawa

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Standardowe moduły fotowoltaiczne

Standardowe moduły fotowoltaiczne

Wykorzystanie drukarek 3D do dekoracji ciastek: przyszłość cukiernictwa

Wykorzystanie drukarek 3D do dekoracji ciastek: przyszłość cukiernictwa

Kodeks karny skarbowy

Kodeks karny skarbowy